Rajzolás (lépéseim) – Drawing (my steps)

Rajzolás (lépéseim) – Drawing (my steps)

Magyarul, hamarosan…

Watch the video (with subs) for more details!

Vázlat – Sketch

Általában a rajzfüzetemben készítem el az első skiccet, befotózom majd új rétegként a vászonra rakom.
Átméretezem, hogy passzoljon a vászon méreteihez.
Gyakran szerkesztek kisebb részleteket, javítok az aránytalanságokon. Ehhez a Lasso Tool-t és a Free Transform-ot használom.
Kijelölöm a részt amit javítani szeretnék, másolom+beillesztem új rétegnek, majd torzítom azt. Amikor mindent javítottam összeolvasztom őket a vázlat réteggel, majd leveszem az átlátszóságát ennek a rétegnek.
Egy új rétegen e fölött megrajzolom a körvonalat feketével.

I usually do the sketch in my sketchbook, take a photo with my phone and add it as a new layer.
I transform the sketch to fit the canvas in the way I want it to.
I often edit parts (Transform) where I see some proportional or positional mistakes, so I won’t have to do that while doing the lineart. When I think it looks good, I lower the opacity of this layer.
Sometimes I do another sketch over the pencil sketch (new layer), if that first one isn’t detailed enough or needs more.

Körvonal – Lineart

Szeretek elidőzni a körvonallal, igyekszem minél tisztább vonalakat húzni. Általában egy lapos kerek ecsetet használok (Lighter Pencil), csak a méretét és az erősségét állítgatom munka közben.
Addig húzok újra egy vonalat, amíg tökéletes nem lesz. Sokat nyomom a Ctrl+Z-t.
Próbálok vékonyabb és vastagabb vonalakat is használni.
Általában feketével rajzolom meg a teljes körvonalat, majd hozzácsatolok egy új réteget (Clip) amin kiszínezem. Ehhez általában az Airbrush-t használom.
Mostanában a körvonalat több részletben rajzolom, külön rétegen a hajat, arcot, testet, ruhát, stb. Így egyszerűbb később javítani rajta.
Végül egy Group-ba rakom az összes körvonal réteget, és ezzek kapcsolom a színezést amit korábban említettem.

I like to take my time with the lineart to make it look neat. I like clean lines. I usually use a flat round brush (Lighter Pencil) for this, I only change the size and density (a lot throughout the process). I try to get each line as perfect as possible, so I go back and forth between stokes and Ctrl+Z.
I try to use thinner and thicker lines to add contrast.
I usually do a one color lineart at first (black), then as I color I add a new layer clipped to the lineart where I color it according to the surrounding colors. I usually use Airbrush to do this, so the lineart won’t have harsh lines between colors and shades.
Recently I do the lineart separately, which makes it easier to fix some parts. I do the face, head shape, hair and clothes on separate layers, so if I have to fix the hair for example, I won’t ruin the face if it touches part of the hair (if that makes sense). Then I group all the lineart layers.

Alap színek – Flat Colors

Az alap színekkel kezdek a körvonal után. Általában a teljes alaknak adok egyetlen formát (követve a körvonalat), majd ehhez kapcsolom a többi színt új rétegekként (haj, ruha, arc elemei, kiegészítők).
G-Pen-t használok az alap színekhez, és Lighter Pencil-t a lágyabb széleknél (pl. haj vége ahol a körvonal nem zárt/elvékonyodik).

I do the flat colors first. I usually do one single shape for the whole illustration (following the lineart), then add each color as new layer, clipped to that layer.
Base colors separated: skin, hair, each clothing piece, accessories (all the parts I will color individually).
I use G-Pen for the flat colors, and Lighter Pencil for the smaller and softer parts (for example hair strands that doesn’t have a fully closed lineart).

Színezés – Shading

Általában kétféle színezést alkalmazok: élesebb színeket rakok le a Lighter Pencil-lel, majd elmosom azokat a Blend (eltolja a színt) vagy a Blur (elmossa, lágyítja) ecsetekkel.
– Airbrush-t használok a nagyobb, lágyabb árnyékolásokhoz és fényekhez.

Gyakran az Airbrush-sal kezdek, hogy lássam hol lesz sötétebb az adott elem, majd erre megyek rá a Lighter Pencil-lel és elmosom azt.

I usually use two types of coloring:I do flat shading (Lighter Pencil), then blending it out with either the Blend brush or Blur brush;

– I use Airbrush to add the base shades to see where the darker parts go. I also use this for highlights and blush.
I often start with airbrush, then using that as a guide I add the flat shading starting from that area, then blending it outwards.

Színek – Colors

Általában időbe telik megtalálni a megfelelő színeket, amikor nincs semmi elképzelésem mit szeretnék elérni. Gyakran változtatok a színeken és árnyalatokon amikor elkészül a rajz.
Nem használok színelméletet (és nem is tudok róla sokat, az kimaradt a grafikus képzésből… és nincs kedvem utánanézni), úgyhogy abban nem tudok segíteni. Én szemre megyek, ami nekem tetszik együtt azokat a színeket használom.

It usually takes a long time to find the right colors, when I don’t have the general idea or a reference. I often change it up towards the end if I don’t like the overall picture.
I don’t use nor know color theory, so I can’t help with tips. I just use references and my eyes to determine what looks good together.

Összefoglaló – Breakdown

test: A test rajzolással mindig is voltak problémáim, van amiben javultam, van amiben rosszabb lettem az évek során. Bár suliban sok csontvázat rajzoltunk (annyit, hogy pár órát ellógtam miatta), nem sok maradt meg belőle (vagy csak szokás szerint tehetségtelen/lusta vagyok ilyen téren).
Hát, nem is ez a szakmám, csak hobbiból rajzolok, és szeretek referencia után dolgozni.
Általában kerülöm a lábak rajzolását, egyik ősellenségem.

haj: Szerintem egész jól rajzolok hajat, bár biztos van jobb módja is. Ritkán használok fényforrást, ha igen, akkor is elég egyszerűen ábrázolom azt.

bőr: Nagyon egyszerűen színezek bőrt. Referenciával könnyebb dolgoznom, de anélkül a képzeletemre van szabva. Itt is ritka a fényforrás alkalmazása, bár azért próbálkozom.

ruha: Sosem szerettem ruhát rajzolni/színezni. A legegyszerűbb és leggyorsabb módon készítem el a ruhákat. Airbrush, Lighter Pencil, Blend, Blur. Ne is kérdezd hogyan rajzolok gyűrődéseket, referencia nélkül nekem végem.

cipő: Sosem tudtam rendesen cipőt rajzolni, még referenciával sem. A gyakorláshoz meg nincs kedvem.

kéz: Mára már egész jó kezeket tudok rajzolni akár fejből is, bár kicsit defektesen: az ujjpercek számát csökkentem, és nem mindig realisztikusan állnak azok az ujjak. De nekem elmegy. Persze még mindig rengeteg olyan nap van, amikor sehogy sem sikerül az a fránya kéz.

body: I feel like I’ve gotten better and also worse at drawing bodies over the years. Even though I drew many skeletons in school (skipped a few classes towards the end because all we drew was our bony friends), I either forgot the structure or I’m just untalented/lazy as always. Well I’m not gonna be an Illustrator anyway, I also love using references.
I usually avoid drawing legs, that’s another nemesis of mine.

hair: I’m pretty decent at coloring hair, but it’s not the best way to do it. I barely use things like light source… Maybe when I have a reference, I might do.

skin: my way of coloring skin is very basic, and not realistic. The lack of using a light source also applies here (and on many other parts of my illustrations).

clothes: I never liked drawing clothes nor coloring them. So I usually do it in the simplest and fastest way. Airbrush, flat shading, blending. Don’t ask me to help you with wrinkles and folds, without reference I’m dead.

shoes: I can’t draw shoes to save my life… I know I should practice but I never liked practicing anything I’m bad at, I’m way too lazy. Drawing shoes even with a reference is just hell for me.

hands: As many artists do, I also have problems with hands. I can do pretty decent ones now, but I still have those days when they just never turn out. I use my own hand for reference when I’m stuck.
The hands I usually draw (now) are faulty, I don’t like drawing 3 joints (they make them look weird for some reason) so I only draw two. Except when I’m working with a reference and want to make them look real.

Extrák – Extras

textúrák/minták: Egy-egy textúra vagy minta feldobja a rajzot. Rakhatsz ruhára, hajra, vagy bárhová ahová csak akarsz.
Én általában a saját mintáimat használom amiket magam fotóztam és szerkesztettem. Erre random dolgokat használok, amiket a ház körül találok: egy ruhadarab mintája, ékszer, strasszkövek, mintás papír, csillámpor, stb.

fény/ragyogás: Szeretek egy kis extra ragyogást adni a rajzaimnak.
Általában a háttér színével egy kis fényt adok a figura szélének, hogy jobban beleolvadjon a háttérbe (kicsit lágyítson a figura éles körvonalain).
Valamint szeretek egy kis ragyogást adni egyes elemeknek (pl. ékszerek), a réteg módot Add (Glow)-ra állítva.

elmosás: Gyakran használom a Gaussian Blur-t, hogy elmossam a rajz egy részét. Egy Group-ba rakom a teljes figurát, megduplázom, összeolvasztom a másolatot, majd ráengedem a Gaussian Blur-t. Maszkot adok neki, amin kitörlöm a fontosabb részeket (arc, fej, test egy része), így kívül emosottabb lesz a figura, a fúkusz pedig középre irányul.

textures/patterns: It’s fun to use textures/patterns on clothes, or skin and hair, wherever you like.
I usually make my own by taking photos of things I have laying around in my room.
You can use anything, a piece of clothing that has a nice pattern or texture, rhinestones, jewellery, glitter, I also made some with watercolors.

shine/sparkles: another thing I like to add to my pieces is a lot of shine, and often sparkles. I like to add some light to the edge of a figure from the background color, to make it blend in a little and get rid of the harsh lines. I also add Glow (Layer Blending Mode: Add (Glow)) to parts where I like it, especially jewellery. They get some sparkles too.

blur: I often use blur to put more focus on the center of an illustration, or just to hide some parts I don’t like (hands, feet, etc.). I make a new layer of the whole illustration (I usually put it in a group, duplicate it then merge that second group), add a Gaussian Blur (sometimes I use Morion Blur too) and using Layer Mask I delete it from the parts I want sharp and only leave it where I want that blur.

Háttér – Background

Nem szoktam részletes hátteret rajzolni. Általában egy színt rakok be a figura mögé, egyszerű formában (kör, négyzet).

I don’t do detailed backgrounds. There are very few times when I do, but I usually just do a one color background, maybe add a circle or a shape behind the character and that’s it. I like to keep it simple.

Back To Top